9 Ιουλ 2008

8 Ιουλ 2008

Ταγκό στο "Νικόλ"


Το "Νικόλ" και ο καπετάνιος του, εισέβαλλαν στη ζωή μου, το ίδιο αναπάντεχα, όπως έφυγαν.


Το "Νικόλ", σκαρί φίνο, ντελικάτο, προορισμένο αποκλειστικά γιά τη χαρά τής περιπέτειας, περιβεβλημένο όμως συγχρόνως, απο πολύ διακριτική πατίνα πολυτέλειας, αθέατη σχεδόν με τη πρώτη ματιά.


Φερμένο από τη Γένοβα, υποχρεώθηκε απο τα γεννοφάσκια του, να συμφιλιωθεί με τη προσωπικότητα του καπετάνιου του, ανθρώπου κάθε άλλο παρά φίνου και ντελικάτου, περιβεβλημένου όμως συγχρόνως, απο πολύ διακριτική πατίνα ευζωϊας, αθέατης σχεδόν με τη πρώτη ματιά.


Το "Νικόλ" ήταν λευκό, με μιά όμορφη μπλέ ρίγα στα πλευρά του. Τα βιτζιρέλα του γυαλίζαν ακόμη, και τα σχοινιά του ήταν αφράτα και καθαρά. Τα μπαλόνια του μονάχα ήταν παράταιρα, άλλα μικρά, άλλα μεγάλα, διαφορετικά μεταξύ τους, άλλα καινούργια, άλλα παλιά. Η πρώτη απάντηση στην απορία μου, ήταν : "για το μάτι!". Η δεύτερη, αρκετά αργότερα, ήταν ότι ο σκανταλιάρης καπετάνιος του, συχνά τσούρνευε και κανα μπαλονάκι από άλλα σκάφη, όταν εύρισκε την ευκαιρία, και την εύρισκε συχνά.


Ο καπετάνιος, ήταν μαυριδερός, με δυό κάρβουνα στα μάτια, που όταν δεν ήταν βλοσυρά, σ'αφήνανε να διακρίνεις εύκολα, τη παιδικότητα της ψυχής του. Μαύρα σγουρά μαλιά, σπανίως χτενισμένα, με μπούκλες ατίθασες να πέφτουν στο πρόσωπο, και το πιό πλατύ κι'εγκάρδιο χαμόγελο που έχω γνωρίσει ποτέ, (όταν δεν ήταν βλοσυρός).


Φωνή βραχνή κι'ιδιαίτερη, καθόλου εύηχη, θα έλεγα, όμως γέλιο γάργαρο κι'αβίαστο, με τα δόντια να μοιάζουν το μόνο λευκό σημείο στο απόλυτα μελαχροινό του προσώπου του.


Διαπίστωσα με έκπληξη, πώς μπορεί να "δέσει" τόσο αρμονικά, ένα τόσο αταίριαστο φαινομενικά ζευγάρι. Το φίνο, ντελικάτο "Νικόλ", με το "χύμα" του καπετάνιου του!


Σαν το "Νικόλ" κι'εγώ, ταξίδεψα προς το καινούργιο, χωρίς κανόνες και περιορισμούς, έτσι όπως αρμόζει στο καινούργιο, για να παραμένει καινούργιο.


Σαν το "Νικόλ"κι'εγώ, έμαθα ν'αγνοώ το "όρτσα", για ν'απολαμβάνω το "πρίμα".


Σαν το "Νικόλ" κι'εγώ, αποποιήθηκα τη φίνα και ντελικάτη καταγωγή μου, και με σχισμένα τζήν κι'αλατισμένα μπλουζάκια, χάλασα κατ'επανάληψιν τα νύχια μου, παλεύοντας με τη λαγουδέρα.


Σαν το "Νικόλ", και τα δικά μου τα πανιά φουσκώσανε απ'αγάπη, και "πρόσω ολοταχώς" για όπου μας περιμένει ένα ποτήρι παγωμένο λευκό κρασί και το "Τανγκό" της Αλεξίου.


Μόνο με την άγκυρα δε τα πήγαινε καλά, ο καπετάνιος του "Νικόλ", ο καπετάνιος μου.


Σημάδι του φευγάτου που τον χαρακτήριζε; Ισως! Πάντως, ποτέ δε τα κατάφερε να "πιάσει" καλά η άγκυρά του. Βασάνιζε τον εαυτό του, με τόση απόλαυση, βουτώντας και ξαναβουτώντας σε νερά άλλοτε καθαρά κι'άλλοτε βρώμικα, προσπαθώντας να διαπιστώσει άν ο βυθός ήταν κατάλληλος, άν η άγκυρα είχε μπλέξει με άλλες, ή αν είχε ξεσύρει...


Το σίγουρο ήταν, πως τις περισσότερες φορές, βρισκόμαστε μεσοβραδίς, μεσοπέλαγα, ούριοι ν'αρμενίζουμε, με την άγκυρά μας ξεσυρμένη, εγώ αλλόφρων και φοβισμένη, εκείνος γελώντας "μη φοβάσαι, ματάκια μου"...


Να γιατί φοβόμουν, ματάκια μου....


Να γιατί ζήταγα διπλές πριμάτσες...


Να γιατί ξενύχταγα όρθια στο ντέκ, ¨οταν φυσούσε...


Δεν έπιανε, η γαμημένη η άγκυρά σου, κι'αυτό φοβόμουν...




Κάποια μέρα, ο καπετάνιος του "Νικόλ", ξέσυρε για τα καλά.


Και το "Νικόλ", παραδόθηκε αμαχητί.


Κι'εγώ παραδόθηκα, αμαχητί.


Τί να σου κάνουμε αφού ήθελες να "φύγεις"...


Χόρεψέ το το "Ταγκό" μόνος σου...


Εκεί πάνω.


7 Ιουλ 2008

Απλά, ενημέρωση

Έξωση σε καρκινογόνο συντηρητικό από αναψυκτικά
Προκαλεί και υπερκινητικότητα στα παιδιά

Για πρώτη φορά η παγκόσμια βιομηχανία ανθρακούχων αναψυκτικών λαμβάνει μέτρα για την κατάργηση της χρήσης συντηρητικού που ενοχοποιείται για βλάβες στο DNA και υπερκινητικότητα στα παιδιά.

Η Coca Cola, η μεγαλύτερη εταιρεία αναψυκτικών στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι μέχρι τον Αύγουστο δεν θα κυκλοφορούν στο εμπόριο κουτάκια του αναψυκτικού Diet Coke, που εμπεριέχουν βενζοϊκό νάτριο, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Ιντιπέντεντ».

Τόνισε όμως, ότι η κατάργηση της χρήσης του συντηρητικού θα γίνει «όπου είναι τεχνικά εφικτό». Η ουσία, που ενοχοποιείται για βλάβες στο DNA, που συνδέονται με τη γήρανση και με εκφυλιστικές παθήσεις (όπως Πάρκινσον) αλλά και υπερκινητικότητα στα παιδιά, θα παραμείνει στα ανταγωνιστικά προϊόντα των Coca Cola - Pepsi Max και Irn-Bru και στο ενεργειακό ποτό Lucozade.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, στόχος είναι η κατάργηση της χρήσης του συντηρητικού και σε άλλα αναψυκτικά, όπως της Fanta και του Dr Pepper, όμως δεν έχει βρεθεί ικανοποιητική λύση για την αντικατάστασή του.

Το βενζοϊκό νάτριο (Ε211) χρησιμοποιείται επί δεκαετίες από την παγκόσμια βιομηχανία ανθρακούχων αναψυκτικών, η οποία έχει τζίρο ετησίως 107 δισεκατομμύρια ευρώ. Προέρχεται από το βενζοϊκό οξύ και χρησιμοποιείται σε μεγάλες ποσότητες, προκειμένου να εμποδίσει την εμφάνιση μούχλας στα αναψυκτικά. Προστίθεται επίσης σε πίκλες και σάλτσες.

Τους τελευταίους μήνες βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, με αφορμή τα ανησυχητικά πορίσματα ερευνών των Πανεπιστημίων Σαουθάμπτον και Σέφιλντ, σύμφωνα με τα οποία ενοχοποιείται για πρόκληση καρκίνου.

2 Ιουλ 2008

Γιούουργιααα!



Οι αντεξουσιαστές «Ρομπέν των Δασών» χτυπούν σε σούπερ μάρκετ του Αγ. Παντελεήμονα Δεύτερη φορά σε διάστημα δύο εβδομάδων χτύπησαν ξανά οι κουκουλοφόροι - αντεξιουσιαστές, που αδειάζουν τα ράφια σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια μοιράζουν τα προϊόντα στον κόσμο
Οι «Ρομπέν των Δασών» χτύπησαν αυτή τη φορά στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμοναν Αχαρνών. Στις 14:00 το μεσημέρι εισέβαλαν περίπου είκοσι άτομα στα σούπερ μάρκετ Dia και Βερόπουλος στις οδούς Περγάμου και Ρεϋμούνδου και αφού γέμισαν τα καρότσια με τρόφιμα, άρχισαν να τα μοιράζουν στους περαστικούς και στον κόσμο που ψώνιζε εκείνη την ώρα από τη λαϊκή αγορά στην οδό Μιχαήλ Βόδα.
Οι αντεξουσιαστές πέταξαν στη συνέχεια φέιγ βολάν με συνθήματα κατά της ακρίβειας και στη συνέχεια, εξαφανίστηκαν μόλις αντιλήφθηκαν την άφιξη αστυνομικών δυνάμεων, από το παρακείμενο Αστυνομικό Τμήμα.
Η ομάδα έδρασε για πρώτη φορά στην 31 Μαΐου, όταν εισέβαλαν στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης στα Εξάρχεια και μοίρασαν τρόφιμα στους περαστικούς.
http://www.kathimerini.gr/



Ε, λοιπόν, αυτή η σκανταλιά πολύ μου γουστάρει!


Δε δίνει λύσεις, δεν κάνει την ανατροπή, αλλά μου φαίνεται σα να βγάζει τη γλώσσα στο σινάφι των μεγαλεμπόρων και όλου του κυκλώματος που τούς περιβάλει.


Νομίζω ότι κινήσεις σαν κι'αυτή, χαρακτηρισμένες απο χιούμορ, και έστω και στο ελάχιστο αποτελεσματικές, δηλώνουν μιά πιό light μορφή διαμαρτυρίας, συμβολική και κοροϊδευτική συγχρόνως, διαμαρτυρία που δημιουργεί χαμόγελα ικανοποίησης στον απλό πολίτη, και ξεφτιλίζει απροκάλυπτα το "ξύλινο" λόγο των αρμοδίων αρχών, που την ώρα που προτείνουν λύσεις για την ακρίβεια, ξύνουν τ'αρχίδια τους επιμελώς, και το κεφάλι τους επιμελέστερα, προκειμένου να μη κακοκαρδίσουν τους φίλους τους τούς μεγαλοϊδιοκτήτες σούπερ-μαρκετ.


Αντε παιδιά, περάστε κι'απ'τη γειτονιά! Γιούουργιααα!