20 Δεκ 2009

H λογική του παραλόγου!

Αναπαράγω απο το ιστολόγιο της Nelly's :
ΚΡΙΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ Α' ΑΘΗΝΑΣ




ΜΕΡΟΣ Β'





Προς την Υπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου





Προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής

Κύριο Παρασκευά Γιαλούρη





Προς την Διευθύντρια του Α' ΠΥΣΔΕ Αττικής

Κυρία Πολυξένη Ζαβού-Ράδου





Προς όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ





Προς όλους τους Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες των Καθηγητών

Προς όλους τους Εκπαιδευτικούς

Προς όλους τους Γονείς

Προς όλους τους Μαθητές

Προς κάθε ενδιαφερόμενο





Έχω την χαρά και την τιμή να είμαι Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας.





Παίρνω το θάρρος να σας γράψω ζητώντας τη βοήθειά σας για ένα θέμα, που μας καίει όλους πολύ, τις κρίσεις των διευθυντών.

Στο καταταλαιπωρημένο σχολείο μας που υπέφερε από δεινά τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία είχαμε την τύχη, μετά τις κρίσεις του 2007, να έρθει μια Διευθύντρια, η κυρία Μαρία Χατζηιωάννου, που κατάφερε το ακατόρθωτο: Από αχούρι, με μορφή εγκαταλελειμμένου, ξεχαρβαλωμένου αναμορφωτηρίου να το μετατρέψει σε σχολείο- αγκαλιά για όλα τα παιδιά.

Το σχολείο μας δεν είχε τίποτα σωστό. Ηταν όλα ξεχαρβαλωμένα, δεν παρείχε ούτε τα στοιχειώδη και επιπλέον λειτουργούσε και υπό ένα καθεστώς τρομοκρατίας και χαφιεδισμού. Τα παιδιά έκαναν συνεχώς καταλήψεις διεκδικώντας τα αυτονόητα. Μέχρι και το βάψιμο των αιθουσών το κάναμε οι γονείς κάποιες Κυριακές.

Και ήρθε αυτή η γυναίκα και έβαλε τάξη σε όλα, μα κυρίως έβαλε αγάπη.

Και το σχολείο μας έγινε αυτό, που έπρεπε να είναι τα σχολεία όλου του κόσμου.

Μια κυψέλη δημιουργίας και αγάπης.

Τέρμα τα προβλήματα, τέρμα η παραβατικότητα, τέρμα οι καταλήψεις.

Τα παιδιά ξεκίνησαν δράσεις και προγράμματα, που θα ζήλευε και το καλύτερο ιδιωτικό σχολείο.

Τα παιδιά αγάπησαν αυτήν, αγάπησαν τα μαθήματα, αγάπησαν το σχολείο τους σαν το σπίτι τους.

Το φροντίζουν. Το προσέχουν.





Και τώρα έρχεται το Α' ΠΥΣΔΕ, μ΄αυτήν την παράνομη, όπως διαβάζω, διαδικασία και τα ακυρώνει όλα.

Θέλει να μας πάρει την Διευθύντρια, παρόλο που η ίδια δήλωσε ότι δεν θέλει να μετακινηθεί, άλλωστε σε λίγο μπορεί να συνταξιοδοτηθεί, αν θέλει.





Και ερωτώ, μήπως τηρώντας τους τύπους χάνουμε την ουσία;

Ποιός ο ρόλος του εκπαιδευτικού;

Ποιός ο ρόλος του σχολείου;

Ποιός ο ρόλος όλων αυτών, που διορίζονται ή εκλέγονται για να καλύψουν θέσεις καίριες, όπως αυτές των ΠΥΣΔΕ;

Πώς τιμάται ένας επιτυχημένος Διευθυντής; Με το να τον αλλάζετε πόστο παρά τη θέλησή του;





Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την Διευθύντρια του ΠΥΣΔΕ και τηλεφωνικά, να της εκφράσω την αγωνία μας και την επιθυμία μας, όμως αν και κατανοώ την έντασή της και τις πιέσεις που δέχεται πανταχόθεν, δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίληψή της, πως "οι γονείς δεν έχουν κανένα λόγο για τα παιδιά τους και ουδείς αναντικατάστατος"!!!!

Πώς μπορεί κάποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση, να γελοιοποιεί την αγωνία ενός γονιού, εκλεγμένου στη θέση του Προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου μας κλείνοντάς του το τηλέφωνο;





Ουδείς αναντικατάστατος, μου είπε! Μα, είμαστε όλοι ίδιοι; Δεν υπάρχουν καλοί, καλύτεροι και χειρότεροι;

Η ίδια η διαδικασία των κρίσεων δεν το αποδεικνύει αυτό;





Και αν εμείς οι γονείς δεν έχουμε λόγο για το καλό των παιδιών μας, τότε ποιός έχει;





Το άρθρο 3 της χάρτας για τα δικαιώματα και τα καθήκοντα των γονέων της ευρωπαϊκής κοινότητας, ορίζει πως:

"ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ ΤΟΥΣ.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΗΚΟΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΩΣ ΕΤΑΙΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ."

Και το άρθρο 8:

"ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΉ ΤΟΥΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΖΗΤΑΤΑΙ ΕΝΕΡΓΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ."





Και ναι, η Διευθύντριά μας είναι αναντικατάστατη!!!





Μα και όλα τα σχολεία θα αναστατωθούν με τις μετακινήσεις στη μέση της χρονιάς. Από τη μια η γρίπη, από την άλλη οι καταλήψεις, τώρα συμβαίνει και αυτό, τί θα πάρουν τα παιδιά από τη φετινή χρονιά; Γιατί δεν έγιναν οι κρίσεις το καλοκαίρι, που μας πέρασε ή γιατί δεν γίνονται το καλοκαίρι που θα έρθει;





Γιατί δεν ζητάτε εκ νέου δηλώσεις προτίμησης σχολείων;

Οι προτιμήσεις των υποψηφίων είναι φυσικό να έχουν αλλάξει σε αυτά τα δυο χρόνια. Γιατί έγινε καταμέτρηση μορίων χωρίς δηλώσεις; Και οι συνεντεύξεις τι νόημα είχαν;





Σας παρακαλώ λοιπόν θερμά, βοηθήστε μας να κρατήσουμε τη Διευθύντριά μας!

Μην αφήσετε να αναστατωθούν τόσα σχολειά στο μέσον της χρονιάς!

Αφουγκραστείτε τις αγωνίες των γονιών!

Τις επιθυμίες των παιδιών!

Αυτά είναι το μέλλον της Ελλάδας.

Πάρτε τα στα σοβαρά!





Ας μην χάνουμε την ουσία και ας δούμε το θέμα προς όφελος των παιδιών μας.





Με εκτίμηση





Η Πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Kηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας

Σχόλια δεν χρειάζονται εδώ.
Μόνο ευχές για το επιθυμητό αποτέλεσμα....
Καλή επιτυχία Νelly!

7 σχόλια:

logia είπε...

Βιολιστή στη στέγη,
ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ μέρους όλων από το 3ο γυμνάσιο Ν. Φιλαδέλφειας

είναι πολύ σημαντικό να έχουμε συμπαράσταση

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Φράζουν το δρόμο σε όσους με γνώμονα την ευσυνειδησία, τη συνέπεια, τη λογική και την ηθική θέλουν να δουλέψουν.
Πώς να πάει μπροστά τούτος ο τόπος....
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

IonnKorr είπε...

Φίλε ή φίλη, αν θέλεις και την αντίθετη άποψη στο θέμα, δημοσίευσε αυτό. Συγγγνώμη για την παρέμβαση. Καλές Γιορτές.

Εμάς, βέβαια, δεν μας απασχολεί η συγκεκριμένη υπόθεση αλλά η νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί στην Ελληνική Κοινωνία. Το γεγονός αποτελεί απλά την αφορμή.

Γράφει η γονέας: "Και ήρθε αυτή η γυναίκα (εννοεί την διευθύντρια) και έβαλε τάξη σε όλα, μα κυρίως έβαλε αγάπη. Και το σχολείο μας έγινε αυτό, που έπρεπε να είναι τα σχολεία όλου του κόσμου. Μια κυψέλη δημιουργίας και αγάπης."

Μένεις άναυδος: Πως πιστοποιείται ότι ένας διευθυντής φέρνει την "αγάπη"? Από το στόμα ενός γονέα? Και έστω ότι έφερε αγάπη. Αυτό αποτελεί κριτήριο να μην μετατεθεί? Φανταστείτε χιλιάδες διευθυντές σχολείων ανά την Ελλάδα να αποσπούσαν από ένα σύλλογο γονέων μία παρόμοια αναφορά αγάπης. Και να μην μετατίθονταν! Θα καταργούνταν, για πάντα, οι μεταθέσεις!


Γράφει η γονέας: "Τα παιδιά αγάπησαν αυτήν, αγάπησαν τα μαθήματα, αγάπησαν το σχολείο τους σαν το σπίτι τους. Το φροντίζουν. Το προσέχουν."

Μένεις κατάπληκτος: Πρώτον. Πως ξέρει η γονέας ότι συνέβη κάτι τέτοιο? Έκανε δημοσκόπηση? Έκανε ψηφοφορία? Δεύτερον. Πότε, συνήθως, αγαπούν οι μαθητές τον διευθυντή? Όταν γλυτώνουν τα μαθήματα ή δεν τιμωρούνται για παραβατικότητα. Άρα, σε τέτοια περίπτωση οδηγούμαστε στην περίπτωση που όλοι οι διευθυντές αφήνουν το σχολείο να γίνει "μπάχαλο", προκειμένου να γίνουν αγαπητοί και έτσι να κρατήσουν την θέση τους!


Γράφει η γονέας: "η ίδια δήλωσε ότι δεν θέλει να μετακινηθεί, άλλωστε σε λίγο μπορεί να συνταξιοδοτηθεί"

Μένεις άφωνος: Αποτελεί επιχείρημα ότι δεν θέλεις ο ίδιος να μετατεθείς? Ποιός θέλει? Αποτελεί επιχείρημα ότι πλησιάζεις προς την σύνταξη? Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι διευθυντές εκεί πλησιάζουν.


Γράφει η γονέας: "Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την Διευθύντρια του ΠΥΣΔΕ και τηλεφωνικά, να της εκφράσω την αγωνία μας και την επιθυμία μας, όμως ... δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίληψή της, πως "ουδείς αναντικατάστατος"!!!! ... Ουδείς αναντικατάστατος, μου είπε! Μα, είμαστε όλοι ίδιοι; Δεν υπάρχουν καλοί, καλύτεροι και χειρότεροι;"

Μένεις κάγκελλο: Δεν είναι αναντικατάστατος ένας διευθυντής σχολείου? Τότε στην κυβέρνηση, στα υπουργεία, στις ΔΕΚΟ τι να πούμε? Εκεί θα έπρεπε οι "καλοί" να είναι ισόβιοι. Και, άμα, κάποιος διευθυντής είναι τόσο καλός τότε γιατί να μένει στην Φιλαδέλφεια? Θα τον διεκδικούσαν κι άλλοι π.χ. οι γονείς της Εκάλης!


Γράφει η γονέας: "Ας μην χάνουμε την ουσία και ας δούμε το θέμα προς όφελος των παιδιών μας."

Μένεις άλαλος: Ποιών παιδιών? Των παιδιών της Φιλαδέλφειας? Μόνον αυτά είναι "παιδιά" και πρέπει να έχουν το προνόμιο να έχουν αναντικατάστατο διευθυντή? Τα παιδιά της Πετρούπολης π.χ. δεν είναι παιδιά? Γιατί αυτά δεν δικαιούνται να έχουν τον ίδιο ή αντίστοιχο. Και οι "κακοί" ( = μη αναντικατάστατοι) διευθυντές που θα πάνε?

logia είπε...

Προς IonnKorr

A. Θα πρέπει να γνωρίζετε, οτι ένας Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μιλά εκ μέρους όλου του Συλλόγου και δεν εκφράζει την Προσωπική του άποψη.

Β. Η "αγάπη" πιστοποιείται δια στόματως όλων των μαθητών του σχολείου μας και των καθηγητών και μέσω των επιστολών που έστειλαν προς το Α' ΠΥΣΔΕ και την Υπουργό και οι μαθητές και οι καθηγητές!

Γ. Δεν είπε κανείς να μην γίνονται μεταθέσεις, όμως αυτές γίνονται βάσει των δηλώσεων προτίμησης, κάτι που στην παρούσα φάση δεν έγινε.

Δ. Η γονέας, όπως με ονομάζετε, γνωρίζει, γιατί βρίσκεται κοντά στα παιδιά, κοντά στο σχολειό. Και φυσικά σε ένα σχολείο 100 παιδιών δεν απαιτείται δημοσκόπηση. Αν θέλετε όμως μπορούμε να την κάνουμε και να σας την στείλουμε.

Ε. Μην ρίχνετε λάσπη στο πρόσωπο ενός εξαιρετικού λειτουργού της εκπαίδευσης και μην ειρωνεύεστε, γιατί σαφώς καλός διευθυντής δεν είναι αυτός που αφήνει το σχολείο να γίνει μπάχαλο, αλλά αυτός που το νοικοκυρεύει!! Και ξέρετε πολύ καλά τι λέω.
Και αν έχετε αμφιβολίες περί αυτού, με χαρά θα σας δεχτούμε στο σχολείο μας να διαπιστώσετε και μόνος σας την υποδειγματική λειτουργία του!!!!

Δ. Όλοι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες, γιαυτό άλλωστε γίνονται και οι συνεντεύξεις... Ή κάνω λάθος; Μήπως γίνονται για άλλους λόγους;

Ε. Γιατί θεωρείτε οτι η Φιλαδέλφεια έχει λιγότερα δικαιώματα από την Εκάλη;

ΣΤ. Ποιός είπε οτι η Πετρούπολη δεν έχει δικαίωμα; Όλα τα σχολεία έχουν δικαίωμα στους καλούς εκπαιδευτικούς. Οσο για τους μη ικανούς, ας βρει η Πολιτεία μια φόρμουλα, ώστε να μην στέλνονται από σχολείο σε σχολείο και καταστρέφουν κόσμο...

Ζ. Λυπάμαι που σταθήκατε μόνο στην έκφραση των συναισθημάτων όλης της κοινότητας του σχολείου μας απέναντι στην εξαιρετική μας διευθύντρια και όχι στην ουσία και στις προτάσεις μας:

1. Να ζητηθεί εκ νέου δήλωση προτίμησης σχολείων.

2. Να μην γίνουν οι μετακινήσεις
στο μέσον της σχολικής χρονιάς, μιας χρονιάς ήδη επιβαρυμένης με καταλήψεις και κλείσιμο σχολείων λόγω γρίπης.

3. Να αναγνωρίζεται και να επιβραβεύεται η προσφορά των ικανών.

Αν είχατε μπει στον κόπο να περάσετε από το μπλογκ μου, θα βλέπατε, οτι θεωρούμε, πως το θέμα ξεφεύγει από τα στενά όρια του δικού μας σχολείου και αφορά σε όλο το σύστημα των κρίσεων γενικότερα.
Όταν λέμε για το καλό των παιδιών εννοούμε όλα τα παιδιά και όχι μόνο τα παιδιά του δικού μας σχολείου. Επίσης πρέπει να ξέρετε, οτι πολλά σχολεία έχουν αντιδράσει στον τρόπο που έγινε όλη η διαδικασία.
Η παιδεία πρέπει κάποτε να ξεφύγει από τα στενά όρια της γραφειοκρατίας και να γίνει ουσιαστικότερη.
Το σωστό σχολείο δεν προσφέρει μόνο γνώση αλλά διαμορφώνει ήθος και χαρακτήρα, σμιλεύει προσωπικότητες.
Η τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε...

καλημέρα σας

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ.

logia είπε...

θα περνούσα για ευχές αλλά με πρόλαβαν τα γεγονότα και με αποτελείωσαν:
ΤΕΤΆΡΤΗ, 23 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2009

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ: ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

Απίστευτο κι όμως αληθινό!

Στις 14.οο σήμερα, 23/12/2009, την ώρα που το σχολείο έκλεινε, οι διευθυντές των γυμνασίων που ανήκουν στο Α' ΠΥΣΔΕ Αθηνών δέχτηκαν τηλεφώνημα να πάνε επειγόντως να παραλάβουν το νέο τους σχολείο.
Σημειωτέον ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχαν αναρτηθεί ούτε οι πίνακες, οι οποίοι αναρτήθηκαν εκ των υστέρων!!!!

Και ερωτώ:

Είναι νόμιμη η διαδικασία;

Στο κλείσιμο του σχολείου για τις διακοπές, 14.00 το μεσημέρι με ένα τηλεφώνημα, χωρίς προηγούμενη ανάρτηση αποτελεσμάτων, καλούνται οι διευθυντές με την εντολή να γίνει οπωσδήποτε σήμερα, να παραδώσουν και να παραλάβουν σχολεία;
Χωρίς έγγραφα;
Χωρίς ούτε την παραχώρηση εκείνου του απαραίτητου χρονικού διαστήματος για την προετοιμασία της παράδοσης και της παραλαβής;

Είμαστε σοβαροί;

Γνωρίζουν στο Υπουργείο Παιδείας ότι όλα αυτά συμβαίνουν στο Α' ΠΥΣΔΕ Αθηνών;

σχετική ανάρτηση σήμερα στο Nelly's κι αυτά κι εκείνα

Τετάρτη, 23 Δεκέμβριος, 2009

παρ' ολα αυτά θέλω να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ και τις ευχές μου για τις ημέρες που έρχονται!!!
να είσαι καλά, να περάσεις όμορφα με αγάπη και ζεστασιά!!!

katerina είπε...

Γλυκειά μου ευχομαι μεσα απο την καρδιά μου τα πιο όμορφα Χριστουγεννα. Τοσο γλυκά, τόσο τρυφερά, τόσο λάμπερά, σαν την οικοφδεσποινα του blog!!!!

Πολλά φιλιά.